Jacob Nannestad B2B lagerløsning

UMAGE: “En meget stærk B2B-lagerløsning”

Kvalitet, kundecases og pris afgjorde UMAGEs valg af DKI LOGISTICS. Flad struktur, pro-aktivitet og snor i processen har gjort samarbejdet til en succes.

Der var ikke noget overladt til tilfældighederne, da Umage i begyndelsen af 2020 ville finde en samarbejdspartner til lager for sine høj-kvalitets designermøbler.

Det fortæller Jacob Nannestad, der er CEO hos UMAGE.

– Vi indgik et samarbejde med en logistik-konsulent, som screenede markedet for os, fortæller han.

Vigtige parametre i screeningen var kvaliteten af løsningen, hvilke kundecases den nye leverandør kunne fremvise samt prisen for løsningen.

Gode erfaringer med DKI Logistics

Normalt ville Jacob Nannestad og hans team tage på besøg hos den potentielle samarbejdspartner. Men på grund af coronapandemien kunne det ikke lade sig gøre.

– Derfor fik vi en digital, visuel tur rundt på lageret. Det var selvfølgelig specielt.

– Det, vi lægger mærke til på sådan en tur, er blandt andet, om der er struktur og orden på lagret. Vi fik et godt indtryk af forholdene hos DKI Logistics.

– Men ellers er det svært med en ordentlig verificering, og derfor var det faktisk også vurderingen fra logistik-konsulenten, der betød meget. Og hun havde gode erfaringer med DKI Logistics, hvor hun havde on-boardet andre kunder.

Flad struktur giver effektivitet

1. juni 2020 overtog DKI Logistics håndteringen af UMAGEs møbler og lamper.

– Samarbejdet har fungeret godt, fastslår Jacob Nannested.

– Der var selvfølgelig nogle opstartsudfordringer, men DKI Logistics var meget proaktive og har fundet holdbare løsninger på de udfordringer, som er opstået undervejs.

Jacob Nannestad sætter især pris på den flade struktur hos DKI Logistics:

– Vi taler med den lageransvarlige, som har det operationelle ansvar for vores løsning. Vi behøver ikke tale med en lagerchef, som derefter taler med en anden, der derefter skal give beskeden videre.

– For os er det alfa & omega, at vi taler med den person, der er ansvarlig. Det betyder mindre spildtid, og skulle der opstå en fejl, er det meget hurtigt at få den rettet.

IT-integrationen fungerede med det samme

– På samme måde har DKI Logistics løftet opgaven med IT-integrationen rigtigt godt, selvom det skulle gå hurtigt. Jeg tror, det har betydning, at programmøren sidder med ved møderne. Det giver færre fejl.

– Endelig har jeg sat stor pris på, at Jens (Christian Dahl, salgs- og udviklingschef hos DKI Logistics, red.) hele tiden har sørget for at have snor i alle dele af processen, så der ikke var noget, der blev tabt undervejs.
Ville du anbefale DKI Logistics til andre?

– Ja. Og det har jeg faktisk allerede gjort. Jeg synes, at DKI Logistics har en meget stærk B2B lagerløsning.

UMAGE er kendt for at levere tidløse, holdbare og funktionelle møbler og lamper i en høj kvalitet, hvor bæredygtighed er tænkt ind i alle led. Designet er skandinavisk og findes i dag 2000 butikker i 40 lande.

Fik du læst casen: Ronnie er Royal Unibrews mand i DKI

Læs om andre cases

Bestseller: Dedikeret logistikpartner

”Vi har hos BESTSELLER gennem noget tid arbejdet sammen med DKI Logistics og brugt et af deres lagre som NOOS (Never Out Of Stock) Bufferlager. Siden åbningen af vores lager i Fredericia rykkede vi alle NOOS varer ud af DKI for at anvende DKI lageret til...

ABUS: ”DER ER VALUE FOR MONEY”

”Vi fik en lager-løsning, der er tilpasset vores behov.” Sådan beskriver Kim Møller-Nielsen, der er administrerende direktør i ABUS-Gruppen Nordic A/S baggrunden for, at ABUS valgte at lade DKI Logistics A/S håndtere en del af virksomhedens lager. - Vi har vores eget...

HAR DU SPØRGSMÅL? TØV IKKE MED AT KONTAKTE OS

70 20 24 08
sales@dki-logistics.dk